Om-skolen

Bøgevangskolen er en af de Frie Fagskoler. Vi tilbyder en samlet pakke til unge, som har særlige behov. Det gør vi gennem et forløb i trygge rammer, hvor de unge kan udvikle deres færdigheder og blive klare til et selvstændigt voksenliv. Vi har ca. 60 elever i alderen 16-25 år, hvoraf hovedparten er tilmeldt den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU).

Skolen er beliggende på toppen af Vejle bakke, men i gåafstand til Vejle by. Det ser vi som et vigtigt element i skolens tilbud, da vi mener det er vigtigt at eleverne lærer at at begå sig byen.

Bøgevangskolen er en tidligere husholdningsskole, og derfor ligger undervisningens fokus også på husholdning og madlavning. Vi tilbyder dog også en række andre fag, som eleverne kan vælge.

Du kan se nogle nyttige links her:

Frie Fagskoler
Foreningsfællesskabet Ligeværd
UFL – Unge For Ligeværd i Vejle
Undervisningsministeriet

Del siden
Se hvordan du får teksterne læst op