Bøgevangskolens historie

Bøgevangskolens historie går tilbage til 1940’erne, hvor Meta Møller startede skolen under navnet: Vejle Husholdningsskole.

Hun var en viljestærk og vedholdende kvinde, hvis livsdrøm var at etablere sin egen husholdningsskole. I årene forud underviste Meta på Silkeborg Husholdningsskole, hvor hun blev inspireret til indretningen af sin helt egen skole.

På trods af svære tider under besættelsen lykkedes det for Meta at opføre Vejle Husholdningsskole. I maj 1944 tog hun stolt imod det første hold elever.
I de første år var der 56 elever. Der blev dog hurtigt brug for flere pladser og i mange år bestod hvert elevhold af 96 elever, og der blev gennemført to 5-måneders kurser hvert år.
Meta Møller var en udviklingsorienteret person, der løbende udvidede og moderniserede skolen.