Sådan bor du som elev på skolen

På skolen har vi forskellige boenheder med hver deres særpræg. Nogle er nye og andre ældre.

Du bor på eneværelse eller sammen med en anden

Alle elever på Fri Fagskole har deres eget værelse. På efterskolen deler I normalt værelse to elever, men der kan være undtagelser.

I nogle boenheder har du eget bad og toilet, mens du deler toiletforhold på gangen i andre.

Alle badefaciliteter er private, og der er altid en dør, du kan låse.

Du har daglige pligter

Din boenhed er dit hjem, som du deler med andre elever. I fællesskab er I ansvarlige for, at boenheden er ryddelig og hyggelig, og du vil have et medansvar for, at der bliver gjort rent og vasket op.

Du står også selv for at vaske dit tøj og holde rent på dit værelse.

Det er alt sammen en del af at skabe en god hverdag, tage ansvar med og for andre. Også så du ved, hvordan du skal gøre, den dag du skal klare dig selv.

Fællesspisning og hygge

Du tilbringer meget tid i din boenhed, og derfor går vi meget op i det sociale liv – både på hele skolen og i din boenhed. Sommetider spiser I sammen i boenheden, og I laver mange hyggelige ting sammen.

Efterskolernes Dag

29. september