Hvem kan gå på skolen?

Bøgevangskolen er til dig, der har et særligt behov for et alternativt skoletilbud med et trygt miljø og en genkendelig hverdag med en fast struktur.

Der kan også gå elever på skolen med specifikke vanskeligheder, hvis vi kan se, at eleven både vil have udbytte af vores skoletilbud og passer ind i skolens rammer og fællesskab.

Vi modtager ikke elever med markante emotionelle skader og tilknytningsvanskeligheder.

Sådan hjælper vi dig

Vi arbejder struktureret og målrettet for, at du som elev får de rammer og udfordringer, der både skaber tryghed og udvikling for netop dig.

Du skal have tryghed

Bøgevangskolen skal være en tryg trædesten i overgangen til voksenlivet. Skolens pædagogik er først og fremmest at være hinandens medmennesker.

Alle ansatte er uddannede, og vi anvender anerkendte metoder i det pædagogiske arbejde.

Du får en udfordrende og genkendelig hverdag

Som elev har du skema til sidst på eftermiddagen, og derudover har du pligter og individuelle opgaver. Vi er tæt på alle elever og følger dem i alle døgnets timer – alle ugens 7 dage.

Du lærer at bo selv

Alle elever har egne værelser, og vi giver en meget praksisnær og grundig undervisning i alle huslige områder. Vi bygger på en lang erfaring som tidligere husholdningsskole og på Frie Fagskolers princip om at være den praktiske vej til uddannelse, job og liv.

Du har kort til natur, by og en selvstændig fritid

Bøgevangskolen er med sin centrale placering blot 10 minutters gåafstand fra Vejle centrum og bus- og togstation et oplagt sted for dig, at lære klare dig selv uden for skolens rammer.

Der er indkøbsmuligheder og fritidstilbud lige ved hånden, og vi lægger vægt på, at skolens elever bliver aktive medlemmer i klubber og foreninger, der er en mulighed for at lære at begå sig i meningsfulde fællesskaber uden for skolen.

Efterskolernes Dag

29. september